accelerating innovation and growth
Bättre affärer för Sveriges golfklubbar

Bättre affärer för Sveriges golfklubbar

Marknaden svänger, konkurrensen hårdnar – livet som golfbaneägare är inte alltid en dans på rosor. Sveriges nya helhetsleverantör inom märkning och profilering riktade sig specifikt till klubbarna och ställde frankt frågan; kan mer lönsamhet vara intressant? I...
Synas utan att finnas

Synas utan att finnas

Byggandet av ESS-anläggningen har inte börjat, men organisationen och dess ständigt växande verksamhet måste manifesteras och kläs i “kött och blod” inför en omvärld som ska förstå och börja interagera. FutureLab har utvecklat ett system av kommunikativa...
Corporate identity för världens mest kraftfulla neutronkälla

Corporate identity för världens mest kraftfulla neutronkälla

Inte så lite smickrande fick FutureLab förtroendet att utforma varumärkesprofilen för ett av världens mest spännande forskningsprojekt, ESS i Lund. I arbetet ingick utveckling av varumärkes- och kommunikationsplattform, logotyp samt tillhörande profilmaterial såsom...
Ett starkt nytt varumärke med vässat erbjudande

Ett starkt nytt varumärke med vässat erbjudande

Med ny grafisk profil och ett förtydligat erbjudande gick UniGraphics in i märkningsbranschen på allvar. Det nya presenterades på PR Expo i Jönköping 18 augusti 2010 – och publikresponsen lät inte vänta på sig. FutureLab utvecklade plattformar för varumärke och...
Framtidens klassrum – årets roligaste grupparbete

Framtidens klassrum – årets roligaste grupparbete

Tävlingen Framtidens klassrum arrangeras av Kinnarps Interior och riktar sig till landets alla fjärde och femteklassare. Uppdraget är att rita sitt eget drömklassrum och första priset är möbler för hela 100 000 kronor. FutureLab utvecklade och...
Next Textile Borås 2010 – Rethink!

Next Textile Borås 2010 – Rethink!

Next Textile Borås är en unik satsning från Borås Stad där textila affärer får full fokus under två dagar – ett nytt spännande kapitel i regionens entreprenörsstarka historia. Målet är ambitiöst; Borås och Sjuhärad ska vara den ledande destinationen för...
Bolon växlar upp med tydligare erbjudande

Bolon växlar upp med tydligare erbjudande

Svenska designundret Bolon har gått från att ha varit en exklusiv nischföreteelse till en globalt etablerad och erkänd leverantör av den nya generationens golv – golv som trots hög slitstyrka och lång hållbarhet ändå har utpräglad textil känsla. FutureLab har i...
Realiserar samhällsmål och politik till hållbara affärer

Realiserar samhällsmål och politik till hållbara affärer

Cleantech Inn Sweden främjar och driver på den hållbara utvecklingen genom att fokusera på cleantech-innovationer i tidiga skeden hos företag med tillväxtpotential. CINNS är ett nationellt projekt som ägs av Innovationsbron och finansieras av Vinnova, Tillväxtverket,...
Hyr med Kinnarps Interior

Hyr med Kinnarps Interior

Många företag hyr såväl kaffemaskiner som tjänstebilar – smart, kostnadseffektivt och tryggt. Från och med hösten 2010 kan man även hyra kontorsinredningen från Kinnarps Interior. FutureLab utvecklade och producerade lanseringskampanjen.
Företagssjälen fångad i en rekryteringsannons

Företagssjälen fångad i en rekryteringsannons

Centiro har en solid och tydlig värdegrund som innefattar innovation, omtänksamhet och knivskarp kompetens på internationell nivå. Företaget blev 2010 utsedda till Sveriges näst bästa arbetsplats av Great Place To Work Institute. När företaget ville rekrytera nya...