


Varumärkesmobilsering i stor skala
Arbetet med Reinforcing Exclusive Brands har varit mycket omfattande; från inledande analysarbete och interna implementeringsprojekt till slutförandet i form av profilmanualer, PowerPoints och varumärkesfilmer. FutureLab utvecklade och producerade i nära samarbete med...Branding your world – nya grepp i en traditionell bransch
Med ett nytt, modernt och särskiljande grafiskt manér sticker UniGraphics kommunikation ut och gör skillnad. FutureLab utvecklade ny logotyp och ett detaljerat grafisk manér i samarbete med 3D-trollkarlarna på Digipunk – med särskilda “ikoner” för...
Get to know Centiro
Centiro är ett av Sveriges snabbast växande företag med en ständigt expanderande kundportfölj, där bl a ledande varumärken såsom SKF, TNT Express, Skanska, Lantmännen, Sony-Ericsson och Nobel Biocare ingår. Med tre gasellutmärkelser och två utnämningar till...
Unik forskning i profilkoncentrat
Utmaningen var att skapa samma aura av världsledande teknik och forskning i elementära kommunikationsverktyg som brevpapper, visitkort och presentationsmallar. The Mission Accomplished nöjer vi oss med att konstatera. FutureLab utvecklade och producerade.
Utveckling och implementering av ett globalt varumärkeslöfte
FutureLab och ledningsgruppen på Kinnarps har i ett nära samarbete skapat ett starkt, globalt varumärkeslöfte och en tydlig erbjudandestruktur för hela Kinnarpsgruppen rörande allt från sortimentsuppbyggnad till varumärkeshantering. I utvecklingsarbetet har även en...
Vidareutveckling av Europas ledande sportvarumärken
Reinforcing Exclusive Brands, INTERSPORT Internationals övergripande strategi för det internationella arbetet med sina egna varumärken, fortskrider med FutureLab som rådgivande partner. Under 2008-10 har arbetet fokuserat på att förädla och konsolidera – och...
Säljande årsredovisningar
Idag är det allt viktigare att säga samma sak oavsett om man talar med återförsäljare, kunder, slutkunder, investorer eller andra intressenter: Varumärket är ett och odelbart. För Kinnarps, som inte är börsnoterade, är årsredovisningen dessutom ett viktigt säljverktyg...
Enkät som underlag för varumärkesutveckling
I Pedabs process att uppgradera sin affärsidé och varumärkesposition, utvecklade vi en intern och extern enkät med frågor om kundfördelar, mervärden och strategival. Analysen av enkätsvaren låg till grund för det fortsatta varumärkesarbetet. Enkäten var även ett...